We kregen een supermooie opdracht van de Nationale Opera en Ballet. Het producerend en uitvoerend theater gevestigd op Waterlooplein in Amsterdam.
Op het Waterlooplein en in het Decoratelier in Amsterdam Zuid-Oost worden ballet en opera producties vanuit nul gecreëerd, vervolgens in huis worden alle ambachten (eigen ateliers voor maken kleding, pruiken, rekwisieten, decors, lichtshows etc.) ingezet voor het produceren en presenteren van de voorstellingen.
Circa 500 FTE zijn in vaste dienst en circa 700 flexibele externen. In geld gemeten (65 mln baten) de grootste culturele organisatie van NL. 200 voorstellingen per jaar met 95% zaalbezetting. Ook zij staan onder grote druk door de corona maatregelen. Hiervoor werd een strategie meeting georganiseerd binnen Commercie.
Samenwerken vertrouwen, transparantie
Daarna werd tekenaar Jeroen Steehouwer gevraagd er een overzichtelijke infographic van te maken. De tekening is t.b.v. de divisie Commercie (afdelingen Marketing Communicatie Verkoop, Horeca, Fondsenwerving en Relatiebeheer). De tekening moest in 1 beeld samenvatten waar Commercie voor staat, wat ze doen en wat de prioriteiten zijn in 2021. Doelgroepen zijn zowel de afdelingsmedewerkers als interne stakeholders buiten Commercie.
Jeroen maakte naar aanleiding van een briefing een eerste schets. Waarna na twee correctie ronden het resultaat kon worden gepresenteerd.
Portfolio Jeroen…