Voor woningcorporatie Thuisvester werd een live getekende praatplaat gemaakt ter ondersteuning van een pitch bij woningbouwvereniging Geluk. Tijdens een korte presentatie van tien minuten lichtte de directeur vier inhoudelijke thema’s toe: duurzaamheid, innovatie, kwaliteit en bewonersbetrokkenheid.
De visualisatie werd vooraf opgesteld in samenwerking met het team van Thuisvester. Elementen zoals biobased bouwen, circulaire toepassingen (zoals vloerisolatie van spijkerbroeken), bewonerscommunicatie, groene daken en inzet van lokale partijen kregen een plek op de plaat.
De inzet van graphic facilitation, of visueel notuleren, hielp om het verhaal helder en compact over te brengen. Snel tekenen in dienst van structuur en inhoud. De live cartoonist vertaalde strategie en ambitie naar beeld — zonder franje, maar mét zeggingskracht.
En met resultaat: Thuisvester won de aanbesteding, die betrekking heeft op de verduurzaming van honderden woningen.
Een goed voorbeeld van hoe een meetekenaar of scribe kan bijdragen aan een business presentation — en hoe beeldende uitleg in korte tijd overzicht geeft.
✐ Draw up! – Tekenen voor inzicht en verbinding.